Skuteczna promocja e-sklepu w Internecie? Postaw na pozycjonowanie!

przez | 4 lipca 2019

Decydując się na dystrybucję i sprzedaż towaru w internecie, powinniśmy być przez to samo medium w stanie wypromować swój e-sklep. W ostatniej dekadzie, uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google stało się jednym z wyznaczników sukcesu sklepu prowadzonego online. Odpowiednio rozplanowane i wykonane przez doświadczone osoby pozycjonowanie, będzie miało ogromny wpływ na rozpoznawalność marki i wzrost sprzedaży w internetowym biznesie. Pozyskanie ruchu organicznego nie wiąże się z tak wysokimi kosztami jak w przypadku tradycyjnych form reklamy. Dowiedz się, jak dziś wygląda pozycjonowanie i komu najlepiej je powierzyć.

Pozycjonowanie dla E-commerce to nie tylko optymalizacja

Zapewne niejednokrotnie spotkałeś(aś) się z popularnym akronimem SEO, którego pełne rozwinięcie to po prostu Search Engine Optimization. Dosłownie oznacza on optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek, tak aby z czasem zwiększyła się jej widoczność i pozycja w wynikach wyszukiwania. Definicja SEO mówi o skupieniu się na:

  • optymalizacji linków przychodzących,
  • regularnym zamieszczaniu unikalnej treści,
  • poprawie elementów wspomagających nawigację w serwisie,
  • dostępności sklepu na wszystkich urządzeniach (responsywność),
  • przystosowaniu serwisu do standardów W3C,
  • optymlizacji nagłówków h1, h2, h3,
  • pisaniu zachęcających i zwiększających CTR (liczbę kliknięć) metaopisów,
  • przyspieszeniu strony – tak aby uzyskać jak najlepszy wynik w Google PageSpeed Insights.

Pozycjonowanie można uznać za proces rozszerzający definicję SEO. Poza wspomnianymi czynnościami (często nazywanymi audytem), agencja pozycjonerska będzie zajmowała się tworzeniem zaplecz do linkowania zewnętrznego, pisaniem użytecznych i zresearchowanych artykułów na bloga, analizą uzyskanych efektów i wyciąganiem na jej podstawie przydatnych wniosków. Każda z tych czynności będzie wykonywana przez wyznaczoną i specjalizującą się w danej dziedzinie osobę.

Zamawiając usługę pozycjonerską trzeba pamiętać, że w profesjonalnym zespole nie może zabraknąć copywriterów, analityków internetowych ani technicznych SEO. W przypadku sklepu, dobrze by było, gdyby nad całością operacji czuwał manager zlecający poszczególne zadania wyznaczonym osobom. Firmy i samodzielni pozycjonerzy mogą pracować też na zasadzie zdalnej współpracy, wykorzystując tzw. outsourcing. Mogą zlecać freelancerom napisanie tekstów, przygotowanie grafiki czy stworzenie dedykowanego layoutu zoptymalizowanego pod e-commerce i pozycjonowanie. Przed podpisaniem umowy, warto prześledzić osiągnięcia i referencje wybranej agencji lub freelancera.

Profesjonalny i staranny linkbuilding

Podstawą dobrze przeprowadzonej kampanii linkbuildingowej jest wykonanie wstępnej analizy tego, co dzieje się w wyszukiwarce. Osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie przy zastosowaniu narzędzi takich jak Google Search Console (GSC), Google Analytics (GA), Ahrefs, Senuto, Semrush czy Screaming Frog, przeprowadzą szereg działań pozwalających na określenie aktualnej sytuacji w wyszukiwarce i potencjalnej konkurencji.

Pozycjonując sklep mamy do czynienia z frazami sprzedażowymi. Te, jak nazwa wskazuje, mają na celu pomóc trafić do klienta i zachęcić go do zakupu. Każdy produkt w sklepie powinien posiadać swój unikalny opis, tytuł, fotografię i dane techniczne. Mając do czynienia z bardziej konkurecyjnymi frazami (nazwa produktu może być frazą), konieczne może okazać się zbudowanie linków przychodzących na zapleczach, przy umiejętnej współpracy z innymi firmami czy z poziomu artykułów sponsorowanych.

Content marketing

Z doświadczenia wiemy, że robiąc zakupy online, niejednokrotnie zastanawiamy się, jaki zakup będzie najbardziej opłacalny, w rozwiązaniu jakiego problemu pomoże nam dany produkt oraz co jest w tym momencie w sprzedażowych trendach.

Jeśli prowadzimy sklep zajmujący się sprzedażą modnej odzieży, klientów możemy zdobyć przez umieszczenie na blogu poradników zakupowych, a także porównań i testów pokazujących wady i zalety poszczególnych rozwiązań.

Content marketing może polegać na pisaniu artykułów opisujących typowe konsumenckie rozterki, porady i odpowiedzi na najczęstsze pytania. Osoba kupująca po raz pierwszy dany produkt, może nie być świadoma jego zalet – warto ją edukować, a nawet zaprosić do dołączenia do newslettera.

Doświadczeni copywriterzy zadbają o to, aby treści były ciekawe i faktycznie, lecz subtelnie zachęcały potencjalnego klienta do zrobienia zakupów w naszym sklepie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *